Parents involved in Community Schools v. Seattle School District no. 1 et al. e Meredith, custodial parent and next friend of Mcdonald v. Jefferson county bd. of ed et al. (2007)

Autores

  • Ivar Alberto Martins Hartmann

DOI:

https://doi.org/10.30899/dfj.v1i1.584

Resumo

Sem resumo.

Biografia do Autor

Ivar Alberto Martins Hartmann

Acadêmico de Direito da PUC-RS.

Referências

SOWELL, Thomas. Affirmative action around the world: an empirical study. New Haven, C.T.: Yale University, 2004

Parents v. Seattle School District, Justice Breyer. 551 U.S. 4 (2007)

DWORKIN, Ronald. Sovereign virtue: the theory and practice of equality. Cambridge, Mass: Harvard University Press, 2000. pg. 386

KAHLENBERG, Richard. Economic Affirmative Action in College Admissions:A Progressive Alternative to Racial Preferences and Class Rank Admissions Plans. Disponível em: http://www.tcf.org/list.asp?type=PB&pubid=88. Acessado em: 27.07.2007

TUSHNET, Mark. Regras da Corte Suprema Norte-americana sobre ação afirmativa. In: SARLET, Ingo W. (Coord.). Jurisdição e Direitos Fundamentais: anuário 2004/2005, t. 2. Porto Alegre: Livraria do Advogado, 2005

BOWEN, William G. O curso do rio: um estudo sobre a ação afirmativa no acesso à universidade. Rio de Janeiro: Garamond, 2004.

GARVEY, John H. Modern constitutional theory: a reader. 4. ed. St. Paul, Minn: West Group, 1999. pg. 609

ROCHA, Cármen Lúcia Antunes. Ação afirmativa – O conteúdo democrático do princípio da igualdade jurídica. Revista Trimestral de Direito Público. São Paulo. nº 15. p. 85-99. 1996

Tribe, Laurence H.. American constitutional law.2. ed. New York, N.Y: Foundation Press, 1988

GOMES, Joaquim B. Barbosa. Ação afirmativa & princípio constitucional da igualdade. São Paulo: Renovar, 2001

Downloads

Publicado

2007-03-25

Como Citar

Hartmann, I. A. M. (2007). Parents involved in Community Schools v. Seattle School District no. 1 et al. e Meredith, custodial parent and next friend of Mcdonald v. Jefferson county bd. of ed et al. (2007). Revista Brasileira De Direitos Fundamentais & Justiça, 1(1), 250–261. https://doi.org/10.30899/dfj.v1i1.584